Herinneringen in Google
Integratie
Google werkt steeds meer aan de integraliteit van bepaalde functionaliteiten door meerdere van zijn apps heen. Zo kun je sinds eind vorig jaar herinneringen in je mail in Inbox of Google Keep instellen. Deze herinneringen verschijnen dan in je Google Calendar.
Verrijking van je herinneringen
Deze manier van vastleggen van je to-do’s heeft als grote voordeel dat Google je herinneringen als het ware verrijkt. Geef je bijvoorbeeld aan dat je op een bepaalde dag iemand moet terugbellen, dan wordt vanzelf het telefoonnummer erbij gezocht. Voorwaarde daarbij is wel dat de persoon in je contacten voor moet komen. Of het juiste adres wordt bij een taak gezocht.
Hoe werkt het?
In bovenstaande afbeelding kun je zien hoe het werkt. Via de blauwe pin rechtsboven, wordt de onderwerpregel (dat is waar je het blauwe handje ziet verschijnen) voor je reminder geactiveerd. Je kunt dan opgeven wat je moet doen. Nadat je op “opslaan” hebt gedrukt, kun je vervolgens via het klokje (ook rechtsboven) datum en tijd instellen.
Nu zie je in de afbeelding van Goolge Calendar dat de herinneringen ook in je agenda is beland. Plannen gewijzigd? Je kunt dit vanuit de Google Calendar aanpassen.
Resume
Google zet met het uitbrengen van deze mogelijkeheid een mooie stap naar verdere integratie van allerlei (office)functionaliteiten binnen de suite. Het zou wel mooi zijn als Google deze functionaliteit nu ook naar Gmail brengt. Inbox is namelijk wel voor de echte “mailliefhebber”.